Uncategorized

Krists Auznieks, Robert Fleitz un laikmetīgā mūzika

Latvijas Nacionālajā bibliotēkā notiks komponista Krista Auznieka un pianista Roberta Flaica lekcija un koncerts

23. augustā Latvijas Nacionālās bibliotēkas Ziedoņa zālē notiks jaunā laikmetīgās mūzikas komponista, Rīgas Doma kora skolas absolventa Krista Auznieka un viņa domubiedra mūzikā, pianista Roberta Flaica (Robert Fleitz, Ņujorka) lekcija un koncerts, kurā Latvijas klausītājiem tiks sniegta iespēja tuvāk iepazīt mūsdienu mūziku un tās interpretācijas iespējas. 

Pasākuma pirmajā daļā plkst. 17.00 gaidāma lekcija divās daļās. Krists Auznieks runās par mūzikas klausīšanās un pieredzēšanas veidiem un to, kā interpretatīvas lēcas ietekmē mūzikas nozīmi. Lekcijā komponists parādīs, ko nozīmē klausīties mūziku caur biogrāfisku faktu, kā to klausīties caur sociālpolitisku kontekstu, kā mainās skaņdarba nozīme, kad to klausāmies caur kādu citu skaņdarbu. Savukārt Roberts Flaics savā lekcijā runās par koncertprogrammu strukturēšanu un to, kā koncertu struktūras kalpo mūzikai. Lekcijai tiks nodrošināts tulkojums latviešu valodā. Pedagogiem, kas apmeklēs lekcijas, ir iespējas saņemt profesionālās kvalifikācijas pilnveides programmas A sertifikātu par 6 stundām. Pieteikšanās lekcijām, rakstot uz kursi@nmv.lv.

Turpinājumā plkst. 20.00 notiks klaviermūzikas koncerts R. Flaica izpildījumā, kura programmā dzirdēsim trīs paaudžu Latvijas komponistu – P. Vaska, S. Ratnieces, R. Paideres, K. Auznieka – skaņdarbus klavierēm, kā arī jauno ASV komponistu – A. Gezgina, S. Friša, M. Džoisas – mūziku. Koncertā gaidāmi vairāki Eiropas pirmatskaņojumi, kā arī Ališāna Gezgina (Alishan Gezgin) skaņdarba Syzygy pasaules pirmatskaņojums paša komponista klātbūtnē.

Biļetes uz koncertu pieejamas Biļešu paradīzes kasēs un internetā, cena 8 € un 5 € (skolēniem, studentiem, pensionāriem).


Programma:

17.00 – 19.30 lekcijas:

17.00 – 18.00 Krists Auznieks Mūzikas hermenētika no analītiska, sociopolitiska un biogrāfiska skatupunkta

18.00 – 18.30 kafijas pauze, sarunas

18.30 – 19.30 Robert Fleitz Rāmji, caur kuriem klausāmies: kā koncertstruktūras kalpo mūzikai (tulkojums latviešu valodā)

20.00 – 21.20 koncerts

 

Koncerta programma:

I daļa

  • Santa Ratniece In Love with Liberty
  • Alishan Gezgin Syzygy (pasaules pirmatskaņojums)
  • Pēteris Vasks Music for a Summer Evening
  • Simon Frisch Marginalia (Eiropas pirmatskaņojums)

 

II daļa

  • Krists Auznieks Water (Eiropas pirmatskaņojums)
  • Ruta Paidere Five Variations on a Theme by Handel
  • Molly Joyce High and Low (Eiropas pirmatskaņojums)

Par mūziķiem:

Roberts Flaics (Robert Fleitz), ASV

The New York Times jauno pianistu un komponistu Robertu Flaicu nodēvējuši par aizgrābjošu un izteiksmīgu. Viņš ir atpazīstams ar savu individuālo pieeju gan jaunās, gan senās mūzikas izpildījumam. R. Flaics ir sadarbojies ar tādiem pazīstamiem komponistiem kā Kaija Sāriaho (Kaija Saariaho), Esa-Pekka Salonens (Esa-Pekka Salonen), Tan Dun, Paola Prestini, Tomass Adess (Thomas Adés), Dženifera Higdone (Jennifer Higdon), Freds Lērdāls (Fred Lerdahl) un Džons Zorns (John Zorn).

Viņš ir uzstājies kā solists ar Džuljarda Orķestri, New Juilliard Ensemble un Imperial simfonisko orķestri, Echappé ansambli, Wordless Music Orchestra un RTÉ Īrijas Nacionālo simfonisko orķestri. Pēdējā laikā uzstājies Kioto Mūzikas festivālā, BAM Next Wave festivālā, Ņujorkas Modernās mākslas muzejā (MoMA), Vox Populi, Le Poisson Rouge, New Music New Haven, Koncertkirken Copenhagen un Wayne-O-Rama. Kā komponists R. Flaics izmanto fragmentētas ekspresivitātes sistēmas, kas balstās cilvēciskajā mijiedarbībā un iedomātos tēlos. Dzimis un audzis Leiklandā, Floridā, kur no četru gadu vecuma sācis apgūt klavierspēli. R. Fleics nupat ieguvis maģistra grādu mūzikā kā pianists Džuljarda skolā, kur studēja klavierspēli pie Hung-Kuan Čena un Džuliana Martina. Šobrīd studē kompozīciju pie Saimona Friša (Simon Frisch), kura skaņdarbu Marginalia atskaņos koncertā Rīgā.

 

Krists Auznieks, Latvija, ASV

Krista Auznieka multimediālā opera NeoArctic, kas tapusi sadarbībā ar tehno producentu Endiju Stotu, islandiešu dzejnieku Sjon, Latvijas Radio kori un producentu kompāniju Hotel Pro Forma, pirmizrādi piedzīvoja Dānijas Karaliskajā Teātrī 2016. gada rudenī, ieguvusi Danish Reumert balvu 2017. gadā kā gada izrāde, nomināciju Latvijas Lielajā Mūzikas balvā 2016. gadā, saņēmusi izcilas atsauksmes dāņu presē. Viņa kvintentu Piano The New York Times atzinuši par vienu no nedēļas labākajiem iespaidiem klasiskajā mūzikā. 

Viņa mūzika izpildīta Pekinas Nacionālajā Mākslu centrā, Šanhajas Pilsētas teātrī, Muziekgebouw Amsterdamā, The Kitchen Ņujorkā, Korzo teātrī Nīderlandē, Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātrī, Gaudeamus Muziekweek Nīderlandē, Amerikāņu Mūzikas festivālā ASV, Ņujorkas štatā, MATA 2017 Ņujorkā. Viņa skaņdarbu atskaņotāju vidū ir Sandbox Percussion (Ņujorka), Antico Moderno (Bostona), Jeilas Filharmonija, Orkest de Ereprijs (Nīderlande). K. Auznieks rakstījis pasūtījuma darbus Latvijas Radio korim, Albany Symphony (Ņujorka), Yale Percussion Group, pianistam Deividam Fungam, Contemporaneous (Ņujorka) un orķestrim Sinfonietta Rīga.

K. Auznieka kompozīcija I Exist As I Am tiek atskaņota klasiskās mūzikas radiostacijās visā pasaulē, tā pārstāvējusi Latviju UNESCO International Rostrum of Composers Somijā. Šobrīd Jeilā (Yale School of Music) studē doktorantūrā pie Deivida Langa, viņa nesenākie panākumi ir stipendijas no American Academy of Fontainebleau (Francijā) un Aspenas Mūzikas Festivāla (Kolorado).


Informāciju sagatavoja
Kristīne Freiberga
Rīgas Doma kora skolas projektu vadītāja
kristine.freiberga@nmv.lv, 29939915